آشیانه دانلود
دانلود نرم افزار

نقشه شهر ها و مکان های مختلف کشور ایران برای گوشی های نوکیا مجهز به مکان یاب ( GPS ) با هدف دستیابی آسان آماده شده است. در این مطلب سعی شده است کلیه نقشه شهر ها و مکان های موجود با وضوح مختلف قرار گیرد.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 24 دی 1390برچسب:نرم افزار موبایل,
ارسال توسط احسان غفوری

مجموعه دیکشنری های Oxford همواره تخصصی ترین فرهنگ لغات را ارائه داده اند. این دیکشنری ها امروزه در تلفن های همراه هم مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه دیکشنری های آکسفورد برای گوشی های UIQ در موضوعات زیر آماده شده است :

- انگلیسی به انگلیسی
- انگلیسی به آلمانی
- انگلیسی به فرانسوی
- اصطلاحات پزشکی
- تخصصی تجارت



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 24 دی 1390برچسب:نرم افزار موبایل,
ارسال توسط احسان غفوری

نقشه شهر ها و مکان های مختلف کشور ایران برای نرم افزار TrekBuddy آماده شده است. در این مطلب سعی شده است کلیه نقشه های موجود برای این نرم افزار موبایل فراهم شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 24 دی 1390برچسب:نرم افزار موبایل,
ارسال توسط احسان غفوری

مدیریت حرفه ای ایمیل ها با Mozilla Thunderbird v6.0

امروزه داشتن یک پست الکترونیکی یا همان Email یکی از مهم ترین مواردی است که در استفاده از اینترنت و سایت ها مطمئنا زمانی نیاز می شود. برای ثبت نام در هر جایی حتی کارهای روزمره که با آن ها سر و کار داریم پست الکترونیکی به یکی از متداول ترین پل های ارتباطی تبدیل شده است. دسترسی آسان و امنیت به دلیل خصوصی بودن باعث شده تا اقشار مختلف یک جامعه از دانش آموزان تا افراد مسن هم با اهداف مختلف از این پل ارتباطی استفاده کنند.Gmail ، Yahoo Mail ، MSN و بسیاری از سرویس های دیگر در سراسر دنیا وجود دارند که کاربران با آن ها اقدام به برقراری ارتباط و ارسال و دریافت پیام های خود می نمایند. اما در دنیا این سه امروزه بیشترین کاربر را به سمت خود جذب کرده اند. این که از چه ابزارهایی برای مدیریت هرچه بهتر و البته سریعتر ایمیل های خود استفاده کنیم نکته بسیار مهمی است. می توان از هرنوع مرورگری برای این کار استفاده کرد اما ابزارهایی هم هستند که فقط برای مدیریت ایمیل ها طراحی شده اند. بنیاد موزیلا علاوه بر این که امروزه قدرتمندترین مرورگر دنیا را در اختیار دارد نرم افزاری به نام Mozilla Thunderbird را طراحی کرده که می توان با استفاده از آن مدیریتی کامل را برروی پست های الکترونیکی داشت. این نرم افزار قدرتمند که از پروتوکل های مختلف و رایج استفاده می کند قادر به سادگی خود را با Gmail که سرویس پیام رسان شرکت گوگل می باشد هماهنگ سازد اما برای هماهنگ سازی با سرویس یاهو میل احتیاج به نرم افزارهای جانبی هم می باشد. البته این بخش کوچکی از قابلیت های این ابزار به شمار می رود چراکه بسیاری از مدیران سایت ها به دلیل داشتن ایمیل های اختصاصی که معمولا به دامین  ها متصل است بهترین راهکار را استفاده از نرم افزارهایی این چنینی می بینند تا بتوانند هرچه بهتر مدیریت پست های الکترونیکی خود را امکان پذیر سازند. امنیت بالا ، سرعت فوق العاده در برقراری ارتباط ، استفاده از قابلیت Tab Browsing ، امکان مدیریت چندین ایمیل به صورت همزمان و واسط کاربری جذاب مهم ترین نکاتی هستند که در نرم افزار Mozilla Thunderbird به وضوح به چشم می خورند. این ابزار کاملا رایگان که به تازگی نسخه جدید آن عرضه شده است حجم مناسبی هم در مقابل رقیب اصلی خود یعنی Microsoft Outlook نیز دارد و البته امکانات بیشتری هم ارائه می دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

بازي کوچک اين هفته، نمونه ديگري از بازي‌هاي سبک آرکانويد است. اين بازي کوچک که Action Ball 2  نام دارد، نمونه بسيار خوبي از سبک آرکانويد محسوب مي‌شود. در اين سبک، با توپ و راکت، بايد موانع پيش رو را از مقابل برداريد. ئوليت بازيکن، جلوگيري از خروج توپ از رينگ به‌وسيله راکت است. تقريبا کمتر کسي با اين سبک ناآشناست اما در Action Ball 2 به اين گيم‌پلي ساده و حتي شايد تکراري، جزئيات زيادي افزوده شده است. در نگاه اول، اين بازي نوعي نقش‌آفريني محسوب مي‌شود. با پيروزي در مراحل و کسب امتياز قادر خواهيد بود برخي از توانايي‌هاي راکت را که در اين بازي يک سفينه فضايي است، با توجه به سبک بازي خود تقويت کنيد. تقويت قدرت تخريب سلاح‌ها، ابعاد راکت و... از اين توانايي‌هاست. علاوه بر اين در طول مراحل اين بازي آيتم‌هاي بسيار زيادي موجود است که شايد نمونه آن‌ها را در هيچ بازي ديگري نديده باشيد. بارش شهاب‌سنگ از آسمان، شليک رعد و برق، احضار نيرو‌هاي کمکي به‌شکل روبا‌ت‌هاي جنگجو و... از جمله اين آيتم‌ها هستند. گرافيک اين بازي نيز بسيار خوب طراحي شده است.




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:بازی ,
ارسال توسط احسان غفوری

 

بازی های رالی و ماشین سواری همواره مورد توجه عموم بوده است که دلیل آن جذابیت و هیجان موجود در این بازیست؛ اما سبک تکراری این بازی ها باعث خسته شدن کاربران می شود. امروز در وب سایت کمیاب آنلاین  می خواهیم بازی فوق العاده زیبای RC Toy Machines را به شما عزیزان معرفی نماییم که مطمئنا شما را ساعات متوالی در پشت کامپیوتر سرگرم خواهد کرد. این بازی کامپیوتری  بسیار زیبا همانطور که از نامش پیداست یک رالی فوق العاده هیجان انگیز از ماشین های اسباب بازی است. اشتباه نکنید؛ این بازی ماشین سواری یک بازی بچگانه نیست بلکه یک بازی بسیار زیبا برای تمام سنین مختلف می باشد. در این بازی RC Toy Machines شما با Car های اسباب بازی که همانند Car های واقعی هستند در خانه و کوچه های شهر مسابقه خواهید داد و موانع شما تمام وسایلی است که ممکن است روی زمین افتاده باشند.
در این بازی 8 آهنگ بسیار هیجان انگیز در طی بازی پخش خواهد شد که جذابیت Game را چندین برابر می کند. در این Game می توانید در ابتدا 6 ماشین و بعد از کسب امتیاز ماشین های بهتری را جایگزین کنید. این گیم ماشین کنترلی دارای گرافیک بسیار خوبی بوده و به صورت سه بعدی طراحی گشته است و به سیستم چندان قدرتمندی نیاز ندارد؛ هم اینک می توانید نسخه پرتابل (بدون نیاز به نصب) این گیم را در ادامه همین مطلب دانلود و از آن لذت ببرید. امیدواریم با دانلود بازی ماشین سواری بتوانید نهایت لذت را از این بازی جدید ببرید.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:بازی رالی,
ارسال توسط احسان غفوری

 

 

یک بازی تیر اندازی استراتژی کامپیوتری فوق العاده که برای مقابله با دشمنان سبز ماموریت های ویژه نظامی را با برقراری مقرارات بین نظامیان و نقشه های جنگ عملی می کند. کنترل ارتش در یک مبارزه سخت با ماوس امکان پذیر است. با رابط کاربری بازی Alien Hallway بازیکن می تواند از طریق یک جبهه سه بعدی برای از بین بردن دشمن با انواع سلاح های قدرتمند، پرتاب نارنجک، حمله هوایی و مهارت های شخصی اقدام کند.
در این دانلود بازی استراتژیک جنگی شما می بایست برای دست یابی به مرکز اطلاعات که پیروزی سپاه شما به آن بستگی دارد به عمق دشمن رفته و مراحل مختلفی را طی کرده و با عناصر بیگانه مبارزه کنید. اگر بدنبال یک بازی کامپیوتر سبک و فوق العاده جذاب هستید میتوانید این بازی را از سایت آشیانه دانلود دریافت و نصب نمایید.

 




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:بازی اکشن,
ارسال توسط احسان غفوری

 

هنگامی که برای دیدن سخت افزارها وارد Device Manager   می شوید ممکن است سخت افزارهایی وجود داشته باشند که به دلیل مخفی بودن نشان داده نمی شوند. برای دیدن این سخت افزارها برنامه regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید.
HKEY-LOCAL-MACHINE/SYSTEM/Current\controlset\contorolsession\ManagerEnviroment
در این مسیر مقداری به نام
DEVMGTSHOWNONPRSENTDEVICES را پیدا کنید اگر وجود ندارد آن را از نوع String value ایجاد کنید. 

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

هنگام نصب بعضی از سخت افزارها یا در موارد دیگر ویندوز از شما می خواهید تا CD   ویندوز درون دستگاه قرار دهید برای خلاص شدن از این کار شاخه 1683 را از CD در هارد خود (در مسیر غیر از درایوc: ( کپی کنید سپس برای اطلاع دادن به ویندوز از وجود فایل های ویندوز در این مسیر برنامه regedit را اجرا کرده به مسیر زیر بروید.
HKEY-LOCAL-MACHINE\Software\Microsoft\windows\current Version\setup
در این مسیر مقداری به نام
sourcepath از نوع string value وجود دارد. این مقدار را به مسیری که فولدر 1683 را کپی کرده اند تغییر دهید ویندوز را برای اعمال تغییرات دوباره راه اندازی نمایید. 

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

هنگامی که پنجره ای را باز می کنید آنرا در حالت Maximize   قرار دهید تا تمام صفحه را بپوشاند.البته باز هم بخش های از پنجره وجود دارد که با حذف آن متوانید بخشهای بیشتری از پنجره را در اختیار داشته باشید.برای این کار  

 

  1-پنجره را در وضعیت نرمال قرار داده

 

2-کلید Ctrl   را نگه داشته و روی قسمت بالایی پنجره مورد نظر دبل کلیک کنید.




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

فرض کنید در درایو D   یک پوشه به نام Video   وجود دارد و ما می خواهیم برای این پوشه یک فایل تصویری به نام H  . jpgرا به انوان پس زمینه این پوشه قرار دهیم.
1-برنامه
Notepadراجرا کنیدسپس بر روی  file   کلیک و گزینه Save Asرا انتخاب نمایید .در پنجره Save As, گزینه Save As Type را انتخاب کنید.در پنجرهSave As ,گزینه Save As Type را بر روی All File تنظیم و فایل را به نام Desktop.ini در مسیر فرضی که در بالا به آن اشاره کرد یم یعنی D:\Video کپی و ذخیره کنید. 

 

 

 


2-فایل فرضی تصویری بالا که نام آن 
H. jpg بود را در همین مسیر یعنی D:\Videoکپی نمایید دقت کنید حتمآ باید خود عکس را کپی کنید نه میانبر آن را(Shortcut ).
3-فایل
Desktop.ini را توسط برنامه Notepad و عینآ دستورات زیر را در آن تایپ نماید                     [{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706ECK}]
                      
IconArea_Image=D:\Vedio\H.jpg 

 


دقت داشته باشید که چون پوشه
Vedio  در درایو Dمد نظر قرار داده بودیم, نام آن را نوشتیم.شما با توجه به به مسیر پوشه مورد نظرتان و درایو مربوط آن بایدمسیر صحیح را جلوی عبارت IconArea_Image به صورت کاملآ صحیح  تایپ کنید.
4-حالا باید به این پوشه یعنی
vedio صفت یا ویژ گی مربوط ((سیستم)) که در اصطلاح به آن System Folder Attribute می گویند را اختصاص دهیم.برای  این کار از منوی Start گزینه
Run و سپس دستور CMD را وارد می کنیم تا وارد محیط Command Prompt شویم.اکنون مطابق نوشته زیر عمل کنید:                      "Attrib +S "D:\Vedio
بین دو کلمه
Attrib و S+ یک فاصله(Spase) و بین دو کلمه S+و "D:\Vedio" هم یک فا صله وجود دارد و مسیر مشخص شده پوشه نیز حتمآ باید (" ") باشد.
5-عملیات با موفقیت به اتمام رسید. همانطور که اشاره شد من از پوشه فرضی
vedio در درایو D  استفاده کردم  شما می توانید جای این دو عبارت از هر پوشه و درایوی که می خواهید استفاده کنید

 

 

 

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

برای فعال کردن این امکان فقط کافی است کلید های زیر را با هم فشار دهید
Left Alt + Left Shif + Num Lock

 

حالا باید روی گزینه ok کلیک کنید.
توجه داشته باشید که اول باید کلید Num Lock روشن باشد و سپس با انگه داستن دست خود بر روی
 کلید های کنار صفحه کلید می توانید موس را به حرکت در آورید

 (۸.4.2.6)




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

کلیدلگوی ویندوز یعنی کلیدی که علامت روی آن حک شده است.و در ردیف پایین اکثر صفحه کلید ها وجود دارد

این کلید میانبر چنین فرمان هایی است:

1-کلید ویندوز :نمایش دادن منوی Start

2-D+کلید ویندوز:به حد اقل رساندن یا اعاده ی تمام پنجره ها

3-E+کلید ویندوز: فرا خواندن کاوش گر ویندوز

4-F+کلید ویندوز: فرا خواندن ابزار جست وجوی فایل ها

5-F+Ctrl+کلید ویندوز: فرا خواندن ابزار جست وجوی کامپیوتر

6-F1+کلید ویندوز:فرا خواندن کمک های اولیه

7-R+کلید ویندوز:فرا خواندن پنجره ی Run

8-Break+کلید ویندوز :نمایش دادن پنجره خصوصیات سیستم

9-M+Shift+کلید ویندوز:به حد اقل رساندن تمام پنجره ها

10-L+کلید ویندوز:بیرون رفتن و ورود دوباره به سیستم

11-U+کلید ویندوز: فرا خواندن مدیر برنامه های کمکی

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

اگر روی درایو ویندوز خود دچار کمبود جا هستید می توانید سری به فولدر temp   ویندوز و محتویات درون آن را حذف کنید . این شاخه برای نگهداری فایل های موقت ویندوز و برنامه مورد استفاده قرار می گیرد . قبل از رفتن به سراغ این فولدر بهتر است برنامه های در حال اجرا را ببندید . سپس در قسمت run از منوی شروع دستور %temp% را وارد کنید . این دستور در حقیقت نام متغیری در ویندوز است که مسیر فولدر temp ویندوز را در خود نگهداری می کند . با اجرای آن ، این فولدر باز می شود و می توانید محتویات درون آن را مشاهده و حذف کنید . 

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

برای فعال کردن hibernate   در ویندوز xp چه کاری باید انجام داد؟
Hibernate گزینه ای است که می توان درموقع خاموش کردن کامپیوتر اطلاعات حافظه را روی هارد نوشت تا پس از روشن کردن دوباره این اطلاعات به حافظه منتقل شده و اجرای برنامه ها ادامه یابد.
برای فعال کردن این گزینه
Control panel روی performance and maintenance کلیک کرده و سپس Power options را انتخاب نمایید. در پنجره ای که باز می شود به قسمت Hibernate رفته و Enable hibermation را علامت بزنید. برای این کار باید به اندازه ظرفیت RAM روی درایو ویندوز فضای خالی موجود باشد. برای hibernate کردن دستگاه هم درمنوی شروع روی Turn off computer کلیک کنید. اگر کلید shift را نگه دارید گزینه standby تبدیل با hibemate می شود و با کلیک روی آن ویندوز به حالت hibermate می رود. 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 363
بازدید ماه : 796
بازدید کل : 256585
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1